Het portfolio

Onze uitgevoerde projecten

Waar wij aan werken

Wij doen opdrachten en projecten voor de meest uiteenlopende partijen: bedrijven en particulieren, overheden en non-profit organisaties. Als het van hout is en het staat op tekening dan kunnen wij het (bijna) altijd maken.

100% Social Return

Voor bouwbedrijven kunnen wij een interessante partner zijn op het gebied van MVO. De werkzaamheden die wij uitvoeren, tellen in veel gevallen 100% mee als invulling voor de Social Return verplichting.

Van tekening tot productie

Onze timmermannen helpen u graag met het uitwerken van uw idee of project. Van idee tot aan realisatie, in alle stappen kunnen wij u ondersteunen in het realiseren van uw project.

Tuinhuisje op maat

Voor een particulier in de buurt hebben we een op tuinhuisje met schutting en dakje op maat gemaakt. De constructie van stevige douglas palen stond er al, waarop wij vervolgens een schutting, dakje en schuurtje hebben gemaakt.

Terras Brouwerij Maximus

Op 20 fietsminuten van hartje Utrecht, aan de rand van De Meern, bevindt zich één van de jongste brouwerijen van Utrecht, Brouwerij Maximus. Het gezellige café ligt naast een appelboomgaard en heeft een groot, zeer zonnig terras op het westen en zuiden. Het terras en het interieur van de brouwerij hebben wij vervaardigd.

Japanse bruggen

Van tropisch hardhout, met de exotische naam “ANGELIM VERMELHO, heeft de Bouwloods door de jaren heen 9 bruggen gebouwd. Deze bruggen zijn tot stand gekomen i.s.m. Van Wijk BV, in opdracht van Projectbureau Leidsche Rijn. Nummer 10, ‘de moeder aller bruggen’, heeft zelfs een overspanning van maar liefst 50 meter.

De Wachttoren

In Leidsche Rijn zijn originele resten gevonden van een Romeinse wachttoren. Hoe deze toren er precies uit heeft gezien is niet bekend. In samenwerking met de Historische vereniging en de Utrechtse archeologen is deze wachttoren gereconstrueerd. De toren is terug geplaatst, op de Limes in Castellum Hoge Woerd, grensgebied van het Romeinse rijk. De toren is 3,60 meter lang, 3.60 meter breed en 9 meter hoog en weegt 30 ton!

Droogschuur

In samenwerking met Van Wijk Nieuwegein is een droogschuur gemaakt. De Droogschuur is geplaatst naast het informatiecentrum Leidsche Rijn. In de constructie is gekozen voor een pen-gat verbinding voor karakteristieke uitstraling. In de droogschuur wordt op een natuurlijke manier hout gedroogd, wat afkomstig is van bomen die gekapt moesten worden voor de aanleg van nieuwe woningen in Leidse Rijn.

Schuurtje

Voor een particulier in Rhenen is een schuurtje gebouwd. De schuur is op maat gemaakt en op locatie in elkaar gezet.

Domtoren Bijenhotel

In opdracht van de Green Business Club is een bijenhotel vervaardigd in de vorm van de Domtoren. Dit schaalmodel komt te staan op diverse plekken in de stad om de biodiversiteit te vergroten.

Schaapskooi

Aan de Vogelvlinderweg, park Groot Zandveld, heeft de Bouwloods, in samenwerking met van Wijk BV een schaapskooi gerealiseerd. Het gaat om een ontwerp van architect Hans Ebberink. Rond kerst 2012 hebben de schapen hun intrek genomen in de schaapskooi!

Liniemeubilair

Wij zijn een van de geregistreerde producenten van het Liniemeubilair. Het Liniemeubilair is speciaal ontworpen voor iedereen die actief is in het gebied van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. De collectie bestaat uit meubilair voor in en om de forten en voor buiten in het inundatiegebied, de schootsvelden en de routes.

Groene Bouwhekken

De Bouwloods is partner in Groene Bouwhekken. Groene Bouwhekken verhuurt duurzame bouwhekken aan aannemers om daarmee de uitstraling van de bouwplaats te verbeteren. Door deze samenwerking kunnen ook de Groene Bouwhekken voor 100% meetellen in Social Return verplichtingen van bouwbedrijven.

Schuilhutjes

Ook schapen en geiten willen droog staan. Leerlingen van de bouwloods bouwden in de zomer van 2011 vier schuilhutjes op het terrein van Natuur- en Milieucommunicatie op Castellum Hoge Woerd. Schattige hutjes met red cedar dakpannen.

Romeins Schip

In 2003 zijn, in Leidsche Rijn, de resten opgegraven van een bijzonder Romeins vrachtschip. Door de archeologen wordt dit schip “ De Meern 1” genoemd. In samenwerking met Het Utrechts Landschap heeft de Bouwloods dit schip herbouwd. Het Utrechts Landschap zorgde voor de bijzondere eiken die nodig waren voor de bouw van dit schip.

Castellum Hoge Woerd

Naast het vervaardigen van meubels en bootjes en wachttorens zijn de leerlingen van de Bouwloods ook niet vies om op de bouw werken.

Voor het Castellum Hoge Woerd hebben we een complete Meststal gebouwd en in het Castellum zijn onze leerlingen bezig geweest met het plaatsen van wanden en het bouwen van een “pellet” bunker. In de bunker worden geperste brokjes hout (pellets) opgeslagen ten behoeve van de verwarming van het Castellum. Ook waren onze leerlingen bezig met het aanbrengen van de gevel die het Castellum zijn uitstraling heeft gegeven.

Picknickbanken voor Noorderpark

Een aantal agrariërs aan de noordkant van Utrecht heeft het initiatief genomen om hun landschap en werkzaamheden onder de aandacht van fietsers te brengen. Zij hebben een aantal informatiepanelen laten plaatsen en bieden passanten gelegenheid te rusten aan picknickbanken in het gebied.

De Bouwloods heeft een 10-tal picknickbanken gebouwd voor in dit gebied. De banken zijn vervaardigd uit eiken uit Den en Rust, Zeist. Eerst is de mobiele zager naar de werf gekomen om de bomen in plakken te zagen. Daarna konden de leerlingen aan de slag. De poten zijn van kastanjehout en komen van Van Vliet uit Langbroek

Wood Chapel

Zeven kunstenaars hebben de opdracht gekregen een kunstwerk te ontwerpen voor het beeldenpark ‘Leidsch Rijn’. Het grootste ontwerp is van de hand van Wiliiam Speakman en is door leerlingen van de Bouwloods gebouwd. De kunstenaar Gijs Frieling heeft de binnenkant van het gebouw op eigen wijze beschilderd. De ‘Wood Chapel’ is 8 meter breed , 8 meter lang en 6 meter hoog.